Dag 12/13, 19/20 aug., weer naar huis - Reisverslag uit 's-Gravenhage, Nederland van Ria Bont - WaarBenJij.nu Dag 12/13, 19/20 aug., weer naar huis - Reisverslag uit 's-Gravenhage, Nederland van Ria Bont - WaarBenJij.nu

Dag 12/13, 19/20 aug., weer naar huis

Door: Ria

Blijf op de hoogte en volg Ria

20 Augustus 2014 | Nederland, 's-Gravenhage

Vanmorgen om 09.30 uur opgestaan en de laatste spullen in de koffers gedaan. We hoeven de koffers niet echt in te pakken want ze zijn nooit uitgepakt geweest (hahaha). Dat heb je met zo’n rondreis dan leef je uit de koffer maar dat scheelt wel weer inpakken op de laatste dag. Dus daar zijn we snel klaar mee. Hierna even ontbijten met de sandwiches en Starbucks koffie dat we gisteren al hadden gekocht, douchen en op naar de lobby van het hotel. Ron gaat de auto halen en ik check alvast uit. Daar komt Ron, koffers in de auto en op naar het vliegveld. Vlakbij het vliegveld de auto nog even aftanken en dan de auto inleveren bij het Alamo autoverhuurbedrijf. Dit zit op het vliegveld. Na het inleveren met de koffers in de lift naar boven waar een soort railvoertuigen af en aan rijden van en naar de vertrekhal van het vliegveld. Dit werkt prima. Uiteindelijk staan we om 13.00 uur bij de balie van Arkefly om de koffers in te checken. Hier proberen we nog of we kunnen upgraden naar comfort class (meer beenruimte), dit hadden we op de heenweg namelijk wel maar dit lukte bij het boeken niet voor de terugweg. Maar helaas het vliegtuig zit vol en er is geen comfort class meer beschikbaar. Maar ze zei dat we het nog wel even kunnen vragen als we het vliegtuig instappen. Hierna door de douane en dan is het inmiddels al weer tijd voor de lunch. Dus even 3 panpizza’s gehaald wat te drinken en wachten tot we kunnen boarden. Ron belt nog even met z’n moeder en Cheyenne kletst ook nog even met oma en dan kunnen we aan boord. Bij de ingang van het vliegtuig vraag ik nogmaals aan de stewardess voor de comfort plaatsen maar nee hoor helaas alles zit vol. Als we het vliegtuig inlopen zien we wel in de premium class nog 3 vrije stoelen helemaal vooraan. Cheyenne en ik lopen naar onze toegewezen plaatsen op rij 32 maar Ron staat nog met een stewardess te praten en komt op gegeven moment naar ons toe en zegt dat die premium stoelen vooraan in het vliegtuig nog vrij zijn en dat we die wel kunnen nemen, wel met bijbetaling natuurlijk. Maar hier hebben we nog meer beenruimte dan op de heenweg, vrij drinken de gehele reis, 2 maaltijden (diner waarbij we kunnen kiezen én ontbijt) en onbeperkt gebruik van het entertainmentprogramma op de tv voor ons. Ron heeft al besloten, die nemen we. Dus op naar de premium class. We zitten net en daar komt de stewardess al met een dienblad met glazen water, verse jus d’orange en champagne, begint al goed ;-). Hierna komt ze langs met de krant en een koptelefoon voor het entertainmentprogramma op de tv. De hele reis kunnen we allerlei drank bestellen, zelfs bacardi cola en omdat Ron toch niet hoeft te rijden maakt hij daar graag gebruik van ;-) Het diner en het ontbijt smaakt heerlijk, het is allemaal net iets luxer. Er is zelfs een klein peper en zout stelletje bij, zo grappig. En doordat we allerlei best nieuwe films kunnen kijken (o.a. 12 years a slave en de Toscaanse bruiloft) vliegt de tijd voorbij. Trouwens ook mede dankzij de steward die ons constant bedient. Een ras homo maar zo onwijs aardig en heel grappig. Het is echt een hele relaxte terugvlucht en zelfs de landing verloopt heel rustig waardoor ik Cheyenne’s hand dit keer niet hoef fijn te knijpen ;-). We landen zelfs 3 kwartier eerder dan gepland. Na de douane op naar de bagageband voor de koffers. Inmiddels heeft Ron een smsje van de taxichauffeur gekregen want die staat al op ons te wachten. De koffers komen gelukkig redelijk snel en uiteindelijk zijn we om 9.15 uur thuis. Omdat we nog in de Amerikaanse tijdzone zitten en het voor ons dus eigenlijk 3.15 uur ’s nachts is gaan we toch maar even slapen want anders redden we het niet tot vanavond. Maar we kunnen weer terugkijken op een onwijs leuke en onvergetelijke vakantie met een onverwachtse luxe afsluiting. Het was TOP!!!!
Ria

Actief sinds 23 Juli 2014