Dag 9: 16 aug. Miami Beach, stranddag - Reisverslag uit Miami Beach, Verenigde Staten van Ria Bont - WaarBenJij.nu Dag 9: 16 aug. Miami Beach, stranddag - Reisverslag uit Miami Beach, Verenigde Staten van Ria Bont - WaarBenJij.nu

Dag 9: 16 aug. Miami Beach, stranddag

Door: Ria

Blijf op de hoogte en volg Ria

18 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Miami Beach

Gelukkig hadden we voor vandaag al een rustige Miami Beach stranddag gepland want we hadden niet zo'n lekkere 1e nacht in ons laatste hotel en de buurvrouw al helemaal niet. Want om 2.30 uur werden we wakker door een hoop lawaai vanuit de kamer naast ons. Er werd geschreeuwd en gegooid met van alles. De buren hadden ruzie en de buurvrouw keeg er behoorlijk van langs. We hoorden constant, get off of me (ga van me af) en vervolgens weer een gooi tegen de muur waar onze bedden tegenaan staan. Op gegeven moment schreeuwde ze: help me, somebody help me. Best eng en we wisten niet zo goed wat te doen. Receptie bellen of 911? Maar bij de receptie zat een oude dame dus wat kan zij doen en 911 bellen is ook weer zo'n stap. Gelukkig hoorden we op gegeven moment de deur met een klap dicht slaan en haar nog roepen: don't leave me, wat o zich best vreemd is als je zo bent afgetuigt. Maar de rust was gelukkig weergekeerd en we konden weer slapen. Ze zijn denk ik ook gelijk vertrokken want we hebben daarna niets meer gezien of gehoord. Dus na toch wel een onrustige nacht op naar het strand. Het is hier constant warm maar het kan nog wel eens bewolkt zijn en uit het niets ineens heel hard gaan regenen. Maar vanaag hadden we al als stranddag gepland en gelukkig is het ook echt weer voor het strand. Dus badkleding aan en op naar het strand. Het is 5 minuten lopen vanaf ons hotel dus de auto kan in de garage blijven. Op het strand aankgekomen ziet het er erg mooi uit met heel veel strandbedden met parasols en zelfs grote loungebedden met overkapping aan de waterlijn. We lopen eerst naar het water en leggen daar onze handdoeken neer maar ik besluit toch om even te vragen wat de strandbedden kosten want die zien er toch wel erg aantrekkelijk uit. Dus ik loop met Cheyenne samen naar zo’n huisje waar een man in staat en vraag wat de bedden kosten. Hij begon gelijk over het loungebed met uitzicht op zee en die was $ 150,-, dus…… En de gewone bedden? Die waren $ 25,- en een parasol ook. Dus 3 bedden en een parasol komt op $ 100,-. Ron zegt: heb je wel gezegd dat we het niet willen kopen maar gewoon huren (hahaha). We kijken nog wel even verder. Een terras verder toch ook maar even vragen en daar is een bed $ 20,- dat scheelt al weer, dat is omgerekend € 15,- en dat betaal je op Scheveningen ook. Ron wil geen bed want die ligt het meest in het water of bij de branding dus 2 bedden voor Cheyenne en mij. Er liep een jongen met ons mee met 4 handdoeken en die werden op de bedden gelegd, zat bij de prijs inbegrepen dus viel al met al toch best wel mee en als we iets wilden konden we hem roepen. Er lagen 2 verwende knulletjes van een jaar of 10 links voor ons en die maakten daar dus regelmatig gebruik van. Zelfs toen de zon ging draaien riepen ze die jongen en terwijl ze bleven liggen moest die jongen hun bedden en hun parasol verplaatsen. Hoe decadent wil je het hebben. Nou wij lagen heerlijk en konden zelf ons bed wel verplaatsen. Af en toe weer even afkoelen in de zee en weer verder zonnen, heerlijk hoor. Op gegeven moment kwam er een vliegtuigje over vliegen met een banner er achter waar op stond dat vanavond bij Liv, Sunnery James en Ryan Marciano draaien. Toch wel gaaf om te zien dat 2 nederlandse DJ’s hier in Miami optreden en dat daar met zo'n vliegtuigje reclame voor wordt gemaakt. Op gegeven moment vond Ron het genoeg en gaat alvast terug naar de kamer. Cheyenne en ik blijven nog even liggen maar om 15.30 uur vinden we het ook welletjes. Het is best erg warm en een lekkere koele douche klinkt toch wel erg verleidelijk. Dus ook wij gaan terug naar het hotel, douchen en nog even lekker in de koele kamer op bed liggen. ’s Avonds gaan we naar een gezellige wijk op loopafstand van ons hotel. Hier zijn tal van gezellige restaurantjes met terrassen. We lopen er eerst even door heen alvorens we er één uitkiezen om te gaan eten. Het wordt een gezellig Italiaans restaurant waar we eerst een bord antipasti nemen met verschillende soorten rauwe ham, kazen en gegrilde groentes en daarna een heerlijke pasta voor Ron en mij en voor Cheyenne een maaltijdsalade met kip. Het is niet echt goedkoop maar de sfeer en het eten was het zeker waard. Morgen dan maar naar de Mac ;-))
Ria

Actief sinds 23 Juli 2014