Dag 1: 8 aug. Amsterdam - Miami, Yesss we zijn er - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Ria Bont - WaarBenJij.nu Dag 1: 8 aug. Amsterdam - Miami, Yesss we zijn er - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Ria Bont - WaarBenJij.nu

Dag 1: 8 aug. Amsterdam - Miami, Yesss we zijn er

Door: Ria

Blijf op de hoogte en volg Ria

08 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Miami

Eindelijk is het zover, Miami here we come. We worden om 6 uur opgehaald door de taxi en naar Schiphol gebracht. Bij aankomst eerst inchecken wat dit keer een stuk soepeler verloopt dan 2 jaar geleden ;-) Nog even ontbijten bij de Mac en alle drie nog een lekker luchtje en vervolgens door naar de gate om te boarden. We hebben goeie plaatsen, Cheyenne en ik naast elkaar bij het raam en Ron vlak achter ons. Uiteindelijk gaan we om 10.30 uur de lucht in. De vlucht verloopt verder prima alleen gooit Cheyenne nog wel een glaasje sinas om wat vervolgens via het tafeltje op d’r spijkerbroek loopt. Het lijkt wel of ze nog niet zindelijk is ;-). Dus de airco boven ons hoofd maar even hoog gezet zodat het wat sneller droogt. Uiteindelijk na ruim 9 uur landen we in Orlando. Hier moeten de mensen die door moeten vliegen naar Miami, o.a. wij dus, uit het vliegtuig en de koffers ophalen om ze vervolgens weer opnieuw in te checken. Het vliegtuig wordt schoon gemaakt en 2 uur later kunnen we weer aan boord om 45 min. later te landen in Miami. Beetje omweg maar niks aan te doen. Na de koffers te hebben gehaald, wat overigens lang duurde (ong. 45 min. voordat er überhaupt koffers op de band verschenen), op naar de Alamo autoverhuur om onze huurauto op te halen. We mogen weer kiezen en nemen toch maar weer een Hyundai Santa Fe maar nu een oranje (we zijn toch voor oranje ;-)). Mooie auto en alle koffers passen weer in de achterbank dus op naar het hotel. Hier komen we uiteindelijk om 19.00 uur aan. Gelijk Inchecken en voor de auto geldt valetparking wat betekent dat iemand de auto voor je wegzet en hem ook weer ophaalt als je hem nodig hebt. Nou dat was al weer snel het geval want er moet natuurlijk nog wel gegeten worden. Dus even snel beetje opfrissen, auto laten voorrijden en op zoek naar een restaurant. Die vinden we gelukkig snel, het wordt Mexicaans. En na heerlijk te hebben gegeten gaan we snel terug naar het hotel want na bijna 24 uur op te zijn geweest zijn we nu wel aan slaap toe. Ik val in ieder geval zeer snel in slaap.

Dag 2: 9 aug. Miami – Orlando

Na heerlijk te hebben geslapen, maar dat kon haast niet anders na zo’n lange dag, worden we om 7 uur wakker om vervolgens te kunnen genieten van een schitterend uitzicht. Vanuit onze hotelkamer kijken we langs een palmboom naar het strand met een opkomende zon. Dat moet zeker even vastgelegd worden op de foto zo’n tropisch uitzicht. Na een heerlijke douche koffers weer dicht en naar de lobby om uit te checken en Ron laat alvast de auto voorrijden. Om 8.30 uur rijden we weg richting Orlando want dat is ons doel voor vandaag. Onderweg stoppen we bij een Dunkin Donuts voor een ontbijtje. Hierna willen we via route 95 rijden. Dit is geen tolweg en rijdt langs een paar mooie plaatsen zoals o.a. Palm Beach. Maar we hebben een nogal eigenwijze tomtom want die blijft ons via de tolweg sturen. Maar we geven niet op en bij de eerstvolgende afslag verlaten we de tolweg en zien gelukkig dat route 95 wordt aangegeven. Maar inmiddels zijn we wel al voorbij Palm Beach dus toch nog maar even een stukje terug gereden naar Palm Beach. Dit is een erg mooie luxe badplaats dat zie je aan alles. De hotels lijken wel zo uit een Disney brochure te komen. Toch wel mooi om nog even gezien te hebben maar niet geschikt voor onze portemonnee. Dus maar weer richting route 95 gereden en kwamen we onderweg een outlet winkelcentrum tegen waar we nog even gestopt zijn om te lunchen en te kijken of we voor een paar gymmen voor mij konden slagen. Lijkt me voor een hele dag Universal Studio’s morgen geen overbodige luxe. Maar helaas hier niet geslaagd. Dus toch maar weer verder op weg naar Orlando. Toen we uiteindelijk vlakbij Orlando waren zagen we een Walmart, dit is een hele grote supermarkt waar ze van alles verkopen. Ook gymschoenen en laten ze nou een paar leuke van Dr. Scholls hebben die nog heerlijk zitten ook. Dus Universal ”here I come”. Verder nog wat blikjes drank gehaald, wat snacks voor onderweg en een groot stokbrood gezond gekocht waar we morgen op ons gemak met z’n drietjes van kunnen eten als we in het pretpark zijn. Vervolgens doorgereden naar het hotel. Dit is een iets minder mooi hotel vergeleken bij die in Miami maar het ziet er verder schoon uit en er zit een zwembad met jacuzzi bij. Dus na de koffers naar de kamer te hebben gebracht toch maar even een duik nemen. Hierna lekker douchen, omkleden en op naar een restaurant voor het avondeten. We vinden een leuk Italiaans restaurant niet zover bij ons hotel vandaan. Hier hebben we heerlijk gegeten, Cheyenne een zelf samengestelde pizza (kan ze zelf aangeven wat ze er op wil), Ron een pasta met zalm en ik gnocchi met kip in een gorgonzola saus, was zalig. Natuurlijk kreeg ik weer niet alles op maar kreeg het mee in een doggybag dus geen probleem. Hierna voldaan terug naar het hotel en niet te laat naar bed want morgen een hele dag Universal Studio’s, dus we moeten uitgerust zijn. We hebben er zin in!!!

• 12 Augustus 2014 - 21:20

Yolande:

Hoi Ron, Rie & Chey,

Goed te lezen (met mijn leeslenzen in en leesbrilletje extra op want wat een klein lettertype is dit zeg) dat het vliegen (op de omgegooide sinas na ;-), tussenlanding, aankomst, de auto uitzoeken, het dineren, het slapen en het verder reizen super verlopen is! Ook voor jou wordt het super lopen met je nieuwe gymmen Rie.. Ik ga gelijk ff verder lezen met het volgende verslag.

Groetjes Yol@nde xXx

Ria